Sejam todos muito bem-vindos! Depois de um ano de sucesso é chegada a hora de "mimar" o nosso blogue alterando-lhe o visual... ;) Alteram-se umas coisas, mas continua-se a apostar no mais importante: Partilha, Estudo e Brincadeira... para que possamos aprender sempre um pouco mais! Portanto mãos à obra, pois "Saber é Poder"!!! ;) Hugs and Kisses
RSS

Páginas

terça-feira, 19 de novembro de 2019

Formação: Games in schools (formação realizada por instituição estrangeira) RECOMENDO

Este sempre foi um tema que me apaixonou e nada mais natural do que querer aprender um pouco mais sobre o mesmo.

ADOREI o CURSO.... fiquei com imensos recursos e ideias para aplicar nas aulas! 

Partilho convosco algum material que vos poderá ser útil!

 :)



Useful resources that you can consult to dive into the topic of games-based learning.

Highlighted resources

Reports


Websites

  • Gamesforchange.org, a website that focuses on games as a force for social innovation
  • Q2L.org, the website of the school Quest to Learn, which incorporates games in all aspects of teaching and learning


Books

  • ”What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy”, by James Paul Gee,2014
  • “Don’t Bother me Mom, I’m Learning”, by Marc Prensky, 2006
  • “Reality is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World”, by Jane McGonigal, 2011


Academic Journals


White papers






n the list below you can find all resources Ollie mentioned in this Module. Feel free to try out any that have caught your attention and might be interesting for the use in your classroom. Enjoy playing!

Augmented reality resources

 

Virtual reality resources

 

Digital Badges

Resources for creating badges:

Resources for issuing badges:


In the list below you can find all resources Ollie mentions in this Module. We hope that some of them will be inspiring and useful to support your students’ in becoming creators of digital games!

Scratch and Scratch Jr

Simple Games Design Tools

Advanced Games Design Tool

Further Training





0 comentários:

Enviar um comentário